tack för svar,, jag har vänt upp och ner på alla sidor på nätet och blir inte klokare,men eftersom fuji har sån jäkla effekt på sin maskin så blev valet nocrian,,
frågade säljaren om det kan bli fel eftersom den har så mycke affekt (9,1kw)och att den kanske förbrukar mer än vad jag har behov av(eftersom det är ju bara ca 90m2,och i halmstad,å inte kiruna
men han sa bestämt nej att det är bättre ha för stor pump än för lite, han menar på att det kommer hålla mycke jämnare värme,,och förbruka mindre el...bra säljar argument eller kunskap var svårt att avgöra hehe..
nån som känner sig manad att kommentera eller tillrättavisa är välkommen,,
så nu kommer en redig installatör(hoppas jag
) nästa vecka och installerar pumpen hoppas det blir bra.har iallafall 5 års total garanti på allt..det känns lite tryggare,,
men nu till en annan fråga som fick mig att undra är
varför heter denna modell som jag har fått offert på Rjz14lbc medans dom andra jag hittar på nätet heter AWYZ14LBC det konstiga är att båda har ju exakt samma spec,
nån som vet svaret på det
,,,,,annars får jag väl ta och ringa till fuji och fråga dom, men ibland undrar man vad det är för tomtar som jobbar som telefonist på såna stora företag, för det är sällan man blir klokare av dom samtalen,,
tack för alla svar
mvh adde1
tack igen Leopold ha det bäst,,
återkommer med mer synpunkter och värderingar om produkten
efter installation.....