Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Svenska Miljövärmegruppen (Gbg) Bra eller inte???  (läst 4658 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad trucker75

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Någon som vet något om Svenska Miljövärmegruppen?
Säljer och installerar värmepumpar......
Funderar på att köpa den här http://varmepumpar.us/new/wp-content/uploads/2011/03/MaximanHyperInverterSA.pdf därifrån!
Har en stuga utanför Alingsås på 65kvm (ej vinterbonad) som skall användas som permanentboende och tänkte höra med er "proffs" om den här pumpen och firman är något att ha!
Kan tillägga att det finns kamin i samma rum som innerdelen ska sitta och att det är ganska öppen planlösning!

Utloggad cougar

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Eskilstuna
  • Antal inlägg: 2917
  • Karma +17/-1
  • Kön: Man
  • koppar är fint
SV: Svenska Miljövärmegruppen (Gbg) Bra eller inte???
« Svar #1 skrivet: 14 juni 2013, 12:18:13 »
Jag vet ingenting om bolaget, men det är bra att ta som vana att kolla lite på allabolag.se innan man gör några större affärer.
Även om inte det nödvändigtvis säger hela sanningen om företaget, så får man en fingervisning...
http://www.allabolag.se/5566805148/Svenska_Miljovarmegruppen_AB

Mitsubishin är en bra värmepump
Har svårt att acceptera maktutövandet från forumägaren och väljer därför att logga ut. Nås fortsättningsvis endast via mail.
Over and out!

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Är det 5 års garanti kan det vara bra att även veta vem som står bakom garantin om företaget skulle upphöra av någon anledning innan garantin har gått ut.
Köper dom av Canvac eller Mitsubishi Electric Sverige så står dessa för garantiåtgärderna vilket kan vara tryggt att veta.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad trucker75

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Svenska Miljövärmegruppen (Gbg) Bra eller inte???
« Svar #3 skrivet: 14 juni 2013, 23:04:11 »
tror dom köper av "Kylma"?

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8448
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Sorry !!!

Tyckte det var en Mitsubishi Electric och därav mina 2 felaktiga leverantörer då jag nu ser att det var Mitsubishi Heavy.
Kylma kan då vara leverantören till dom , har dålig koll på Mitsubishi Heavy och dess generalagenter/återförsäljare
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad MR_Heavy

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Svenska Miljövärmegruppen (Gbg) Bra eller inte???
« Svar #5 skrivet: 27 augusti 2013, 13:20:41 »
Hej!
Jag rekomenderar dem varmt, Dem hade bäst priser av alla jag fick offert av.
Dem flesta försökte sälja dyra pumpar till mig , det va en som ville ha runt 40,000:- kan ni fatta?!?, medans Svenska miljövärme gruppen sålde en mitsibishi heavy till min stuga för 11000 inkl installation.
Det tog ca 2,5 tim och han var jätte trevlig. och jag är jätte nöjd med pumpen.
Det är kylma som står för garantin....

Utloggad cocacola

  • Rörmockare
  • VVS-Tekniker
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 3349
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
  • VVS Kunskap är yrkeserfarenhet .
SV: Svenska Miljövärmegruppen (Gbg) Bra eller inte???
« Svar #6 skrivet: 27 augusti 2013, 18:39:02 »
Av dom 2 1/2 timmarna det tog,,
hur lång tid av det greja dom vacuumsugningen på?
cc
Den positiva tänkaren ser det osynliga, känner det ogripbara och uppnår det omöjliga.

Den enda källan till kunskap är erfarenhet.

Lyssna pÃ¥ kunskap  och inte pÃ¥ tyckande Nyanser !

Utloggad MR_Heavy

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Svenska Miljövärmegruppen (Gbg) Bra eller inte???
« Svar #7 skrivet: 29 augusti 2013, 16:53:31 »
Den va på ca 45 minuter, eftersom det va varmt väder sa installatören att det inte behövdes mer än så. Men i början va ja skeptisk för att priset va så billigt. Men dem höll bra standard.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!