Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Förslag pÃ¥ udda placering av innedel för kyla nere och värme uppe  (läst 1252 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nicce

  • Gäst
Jag planerar att bygga ett lite udda uthus i två plan. Bottenvåningen är tänkt som ett 15 m2 oisolerat inglasat uterum och övervåningen är tänkt som 15 m2 isolerad gäststuga.
Bottenvåningen/uterummet planerar jag att nyttja bara på sommaren och där behöver jag ingen uppvärmning. Dock skulle det vara skönt med lite aircondition varma sommardagar.

Jag har köpt en enklare luftvärmepump och funderar på att placera innedelen på övervåningen, och då relativt nära golv. Funderar nämligen på att anordna en lucka i mellanbjälklaget, vilken jag kan öppna för att på så sätt blåsa ner kall luft i uterummet sommartid. Jag hoppas att placeringen nära golv på övervåningen gör att uppvärmningen (och även ev. behov av luftkyla) fungerar på övervåningen.

Vad tror ni om denna lösning?
Tacksam för svar och tips!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!