0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Haha Tillbaka till ursprungsfrågan så kan jag berätta hur Volvo Pv har (inte) resonerat;
Sitter och funderar på vad det var för en bil jag hade då, man öppnade tanklocket innifrån förarsätet, nere till vänster om stolen. Vart mycket spring fram o tillbaka innan det vart tid för att tanka. På höger eller vänster sida...gör ju inte så mycket, måste ju ändå röra på mig dubbelt upp för öppna locket
Är ju olika på bilarna det där.Min förra Passat hade en knapp i dörren som öppnade tankluckan, Skodan som jag kör idag har nån tryck-grej som fjödrar tillbaka luckan när man ska tanka.Men på båda bilarna låste sig luckan när man låste bilen.
När jag och tantaloan var ute och åkte på motorvägen så diskuterade vi tanklocken och avgasrören och det stämmer att tanklocket å avgasröret inte sitter på samma sida Då säger tantaloan att avgasröret sitter så långt ifrån trottoarerna för att skona dom gående Vi konstaterade att alla bilar utom en hade tanklocket på högersida och avgasröret så långt ifrån trottoaren
Du kan hälsa tantaloan att hon har helt rätt! Det finns ju ingen lag på att skona gående i detta avseende, men så brukar man resonera.
Haha Tillbaka till ursprungsfrågan så kan jag berätta hur Volvo Pv har (inte) resonerat;På PV o Amazon hade man ju påfyllningen rätt praktiskt på bakstammen av bilen så det var aldrig ngt problem att välja pump på macken.