Hej Fightermike!
VP kopplar in elpatron under två olika förutsättningar.
Tillskott (TS) : när VP inte klarar av att värma upp. Som Jätten skriver, när VP gått 2 tim steg 2 utan avbrott (utom för avfrostning som räknas in i tiden), så kopplas elpatron in.
Stillestånd : när det är kallare än -7 grader. VP stoppar helt och all uppvärmning sker med elpatron.
Skulle VP av någon anledning bli spänningslös går även elpatron via stillestånd in.
Hur du kopplar:
I VP kommer du med 3X1,5 mm. Svart kabel till NC i plint 14. Blå kabel till 0/C. Ta sedan 2 st ca 1 dm långa FK 1,5 mm och koppa ihop NC på plint 14 och NC på plint 16. Och 0/C på plint 14 och 0/C på plint 16. Var du kopplar jordkabeln hoppas jag du själv förstår.
Jag hittar inget elschema på CTC1100, men jag hoppas att det ser ut som på CTC1200.
Om du går in på huvudkontaktorn till värme på A1 och lossar kabel som sitter där. Kabeln ska vara märkt 27. Nu sätter du dit svart kabel ifrån VP på A1. Blå kabel kopplar du till kabel 27 som du lossade ifrån A1.
Sedan ställer du CTC1100 på elvärme (Inte olja) och termostatet på 65 grader.
Sedan är det klart.
Jag kan givetvis inte ge någon garanti på att du gör rätt, men om du kopplar så här ska det fungera.