0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om utetemperaturen senaste 3 dygnen har förändrats flertalet grader och blivit varmare så tycker jag det låter som att att det är kurvlutning och förskjutningen som du skall fundera på. Innegivaren är ju "finlir" för pumpen efter att man hittat husets "karaktär" i kurva och förskjutning på pumpen.Första vintern i huset eller har ni bott där sedan 2010 när huset byggdes?Spontant input:Kurva 6 -1 som du har idag enl din signatur kanske skall vara kurva 5 +2? Avaktiverad innegivare bör du ha OM du börjar labba med kurvan.
Integrerar inte Nibes styr under 24h
Förlåt GDS-Jan, nu tappade du mig helt. Du får nog hjälpa mig koppla vad du menar även om du sannolikt redan vet att du troligen har rätt. Framledningstempen från Nibe-burkarna beror väl enkom på kurva, förskjutning aktuell utetemp och i detta fall på faktor för innegivare samt innetemp? Det faktum att TS verkar ha innegivare aktiverad kan ju göra att framledningstempen kraftigt sänks pga solinstrålning och lagom till kvällen är huset kallt pga flåsande sol på eftermiddagen, men då borde problemen ha börjar redan i mars månad med tanke på den soliga mars-månaden...?
Kollat på 2 av loggarna och tycker värmen verkar vara hyffsat jämn både dag och natt kanske frugan snor täcket av dig