0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har en liten fråga som jag inte hittar svar på någonstans.Får väl kanske ringa el leverantören i morgon , men slänger ut den här.Om jag inte har/vill sälja överskotts el , vad krävs det då (i form av anmälningar ,nya mätare osv)?Jag kanske förbrukar all el som jag producerar och skulle det händaatt någon Wh skickas ut så kan man bjuda på det.Mvh TelturPs. Gäller naturligtvis "On Grid"
Ringde kundtjänst men dom kunde inte svara på frågan.Fick en mail adress till en som är guru på detta ,får sevad han svarar.Jag har väldigt svårt att tänka mig ,att en CE märkt växelriktaresom följer dom EU standarder som finns för nätanslutna växelriktare,inte var godkänd.Den skall naturligtvis anslutas enl. gällande installationsregler.Det enda gången en sådan växelriktare skulle förbjudas är om elsäkerhetsverket hittar ett allvarligt fel på en specifik modell och läggersälj/installation förbud på den.
Om jag inte har/vill sälja överskotts el , vad krävs det då (i form av anmälningar ,nya mätare osv)?
Jag kanske förbrukar all el som jag producerar och skulle det händaatt någon Wh skickas ut så kan man bjuda på det.
Ja på svenska sidan byter de ut mätarna gratis, här får jag betala ca 100€ för ny mätare med arbete @smurfen: angående elpriset betalar jag ca 0,115€/kWh. Mycket eller lite?Frekvensen för min del ska ligga 50hz och spänningen på 400v. Samma som i Sverige?
Frekvensen för min del ska ligga 50hz och spänningen på 400v. Samma som i Sverige?
Du måste även ha en "anordning" som gör att du inte kan mata ut spänning på nätet om nätet skulle bli spänningslöst av någon anledning. Skulle nätägaren tex bryta strömmen för att göra ett jobb på nätet och du matar ut spänning så blir det ju livsfarlig för dom stackars linjemontörerna.