0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Karlmb:Jaha, då har vi alltså världens sämsta skola Köra i dike, jag ser det snarare såhär:Båten håller på att sjunka och sättter vi fler i båten så går det åt helvete! Det är inte solidariskt att dom som rott båten i alla år ska få följa med ner i djupet, därför får dom som försöker komma upp i våran båt helt enkelt simma till andra båtar eller stanna kvar i den båt dom kom ifrån.. Dom kan ju försöka komma upp på finlandsbåten, dom kör med väldigt höga fribord
Då är lösningen!!Höj skatterna och anställ ALLA arbetslösa oavsett om dom är gula, bruna eller vita..Stoppa invandringen helt några år för att se hur Sverige utvecklas, visar det sig att Sverige blir sämre pga, stoppad invandring, dubblerar vi bara antalet invandrare om några år.Men skulle det visa sig att stoppet innebar att Sverige blev ett välmående land så avaktar vi med invandringen tills Finland har lika många invandrare som oss.. Visst finns det dåliga skolor, ett exempel är 5e klassarna i Åsele som hade dom lägsta resultaten i hela Sverige när det gällde nationella provet.. På den tiden fanns det inte några invandrare där, hur det ser ut nu "Samtidigt i en skola i sthlm så fick dom bästa eleverna hjälpa dom sämsta eleverna i det nationella provet, något som gjorde min dotter förbannad, hon ringde skolverket och berättade om fusket!
Tack för alla inlägg om skolan. Det är som inläggen beskriver. Jag har sett det. Jag har jobbat som lärare i 40 år. En verksamhet i total kris utom enstaka skolor samlat engagerade lärare och elever.Om man dividerar antalet elever med antalet "lärare" så får man på papperet fina siffror. Min verklighet har varit mellan 22-31 elever. Om t.ex en speclärare sitter som administratör så är ju det bara en lärare på papperet. Inte i klassen. Likadant alla sjukskrivna kort och lång tid. Osv.Det vore intressant med en tråd om skolan. Någon som känner för det?