0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det var snabb återkoppling. Tackar.Kollade meny 2.9.1 och där är inte periodisk höjning aktiverad. Undrar om jag pillat på den eller inte, har inget minne av att jag ändrat den. Fabriksinställning är 14 dagar kl 00:00.Jag kände att den kan nog vara bra att aktivera... så nu är den aktiverad och jag kunde se att trots att el-patronerna var blockerade så indikeras tillsatsinfo på 0.2kW (senare 2,9kW)Kurva är 8 med en extra knäck runt nollan och vattnet är på ekonomi och 49 grader.Nu känns förbrukningen på amper/fas som var fas 1 ca 10A och de andra dryga 1-2A ännu mer mysko.Nu när det indikerar 0,2kW ligger fas 1 ca 3A, fas 2 ca 1,3 och fas 3 ca 2A och periodisk höjning körs.Nu indikeras 2,9kW och faserna är , 1=13,3A 2=1,6 3=11,5Vad kan dra 10A på fas ett om ingen el-patron är inkopplad? Nu ser jag även att effektvakten har slagit till. inget annat i huset är igång, ingen matlagning, ingen tvätt ingen TV/radio och "energy now" är på 3 719kW.Som sagt, jag behöver hjälp att förstå...
Det första jag blockerad på min 370 var periodisk höjning, helt onödigt då varmvatten förbrukas hela tiden. Om inget varmvatten förbrukas, alternativt långa rör (menar inte 1 familjs hus) kan det vara motiverat med högre varmvatten. På min gamla CTC 103 fanns inte denna funktion och det fungerade i 17 år med max temp på 50 - 55 grader, ingen i familjen blev sjuka på grund av legionella.
Jag har trimmat in mina föräldrars 370 genom att göra ungefär liknande inställningar som på min egna 360.Ställt ner Trendberäkningsgränsen till 0grader och förlängt gångtiden på kompressorn (Tid VV till Värme) från 15min till 30min. Kommer dock inte ihåg vad dessa menyer fanns och vad dom har för namn i 370:n. Kan ta reda på var dom ligger rent menymässigt på 370:n och återkomma.Sedan har jag ställt den i Ekonomiläget för varmvattnet.
Tack gärna, kan inte minnas att jag sett gångtid på kompressor.Edit.Kan det vara under Övriga inställningar 5.1.99 ?Där stod trendberäkningsgräns =7 grader & transfertid = 15 min.Vad gör fläktsynkdrift?
Klart.
Har inte riktigt kollat, är det något specifikt jag sak hålla utkik efter?