0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
När jag var liten fanns det en godisliknande delikatess som hette Negerbollar Mycket goda runda små saker som man antingen hade pärlsocker eller cocos på Stod t.om Negerbollar på receptet i mammas kokbok Idag tror jag de heter "kalla dem för vad du vill" eller chockladboll
Programmet efterlyst undanhåller dessa detaljer också, medan polisen änsålänge skriver ett komplett signalement på sin sida.Ska bli spännande att se hur snöbollen tar fart nu när politikerna hejarpå att malmö ska bli fristad för illegala.- Kanske allt bus flyttardit och poliserna återvänder uppåt.USA har redan haft en talesperson här angående det ökade hotet mot judarna i malmö.// Medierna pusharpå mer och mer med små antydningar om att fri talan ska begränsas ytterligare.Det är vi som tillåter dem säga och kontrollera oss såhär genom att inget säga.Jag anmäler på löpande band om kränkningar i radio och tv till granskningsnämnden och får hela tiden avslag, men vet hur samhället är, säger ingen något så är ju allt bra, då finns ju inga problem.- kanske vi behöver få balans på journalisternas hemhörighet. Eller så kanske vi ska införa som det pratats om att medier kan bötfällas om de inte har balans i sitt innehåll.
Den där grafen säger rätt så mycket om hur nyheter väljs och framställs.....
Men ändå inte..... 3 % för SD . De har legat runt 10 de senaste undersökningarna....Men förklarar naturligtvis det enkelspåriga nyhetsflödet sedan mannaminne.Tyke
De "etablerade" partierna är alla livrädda så fort det kommer ett nytt parti med åsikter som tilltalar delar av väljarkåren, det hotar ju förstås deras egen existens när flera skall dela på väljarkakan! Dessutom försöker man med alla medel förringa väljarstödet för ett nytt parti för att försöka förmå väljare att inte rösta av rädsla att kasta bort sin röst. Medierna spelar samma spel, vilket inte minst grafen som Rallykalle hade i sitt inlägg visar När miljöpartiet dök upp var resan lättare då stora delar av journalistkåren har samma värderingar. Ovanstående är ett av skälen till varför jag är mycket kritisk till Radiotjänst som jagar folk som har I-phones och surfplattor med blåslampa för att de ska betala Tv-licens med motiveringen att man ska bekosta en "fri och oberoende television"! .
Hoppas du inser att du inte behöver lägga ned någon energi på att övertyga mig .Har haft samma sunda inställning sedan tidigt 80 tal....Tyke