0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
- Funderar allt oftare på flytta till Norge.
Norrmännen är Nordens fransmän: Arroganta, pompösa och pretentiösa. Och odrägligt chauvinistiska och nationalistiska. Är det vad du vill ha omkring dig?
De är tacksamma för svenskarnas vilja att jobba, och jobb finns.De vågar säga nej till gå med i EU och börjar sägaifrån när det börjar gå nedför i landet istället för hejapå som här.Finland säger vissa, men då är norskan mer lättlärd för min del.
Ni behöver inte flytta till Norge, flytta till Piteå, här finns det nästan inga invandrare.Personligen tror jag helt enkelt att det är för kallt för att de skall vilja stanna här.Lediga jobb finns det också, det annonseras i alla fall i tidningarna efter folk, men som vanligt när det gäller attraktiva platser så är det mest topp-poster som skall tillsättas.Piteå har ett av Sveriges lägsta huspriser, och högsta medianlöner, så här kan man leva rätt bra liv om man bara har ett jobb.Men visst, vill man bo i storstäderna och dess förorter så får man nog finna sig i ett mångkulturellt samhälle, på både gott och ont, den utvecklingen går inte ändra.
så här kan man leva rätt bra liv om man bara har ett jobb.
Synd att det blir så långt hem då bara
Synd att det blir så långt till jobbet, annars kunde man avrundat med ett dirre-kneg.
Vem fan flyttar till Norge frivilligt Bor 2 mil från gränsen och är sällan i Norge, trots att bästa brödet och makrill i tomatsås säljs på den norska sidan I morgon (skärtorsdag) invaderas vi av norrmän som ska köpa berusningsdrycker och handla på sig påskmat...Ska jag och ex bopakoster få oss nån mat får vi åka längre in i landet för det är inte ens värt besväret att masa sig in i en affär längs gränsen Bästa är att handla idag eller på fredag
Det finns ett 97 m2 Älvsbyhus till salu på min gata för 300 000 kr, du kan få jobba åt mig om du flyttar upp.200 meter till jobbet.Men du blir inte dirre.
Jo så är det. Söta små bröder o systrar invaderar Strömstad på skärtorsdagen. Vägarna in till centrum kommer att vara avspärrade för de motorburna och törstiga ungdomarna. Systembolagen (ja vi har 2 jättesystembolag på 12000 invånare ....och hur många norrmän som helst) har stängt den dagen varje år och hänvisas till Grebbestad, Uddevalla, Åmål och förstås även till Jokas lilla Ed. För bolaget vill ju inte missa extraförsäljningen till påsk..