0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men jag tycker att det är fel att jaga dom till döds?Det är absolut fel metod.
Avsikten i detta fallet var ju inte att de skulle dö utan avsikten var ju att få stopp på deras trafikfarliga framfart så att ingen oskyldig skulle drabbas. Tyvärr stannade de inte och utgången vet vi ju.
Polisen har metoder för att göra sånt.t.ex spika vägen.Varför gjorde dom inte det?
Vi lär aldrig komma till konsensus i detta. Vissa anser att det är polisens fel och att de inte ska jaga brottslingar utan låta dem löpa medan vissa å andra sidan anser att man ska sätta hårt mot hårt. Vad vi åtminstone bör vara överens om är att polisen ska göra sitt jobb, vilket är att beivra brottslighet.
Beivra brottslighet?Förmodligen sitter du nog som föregående i tråden och funderar vilken metall du ska ha i trådstaketet över fönstren.
Vad anser du då att polisens huvudsakliga uppgift är om det inte är att beivra brottslighet och se till att lag och ordning upprätthålls i samhället?
Ja det var ju precis det jag skrev. Jag har inte skrivit att det är polisens uppgift att straffa medborgare, den saken sköter våra domstolar.
Ingen människa är ofelbar. Det begås misstag i alla yrkeskategorier utan undantag.
Så polisen gjorde fel då?
Det har jag däremot inte skrivit. Jag har dock skrivit att de som förolyckades gjorde fel eftersom de inte lydde polisens uppmaning om att stanna och att de körde mot rött ljus och stängda bommar.
Nej det blir ingen dödsjakt, som du uttrycker det, om de berörda har förstånd om att trampa på bromspedalen och stanna när polisen påkallar detta. Kan väl knappast vara svårt att begripa för envar.