0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Alltid skönt med idealister som tror på en värld utan ondska å att världen bebos av små snälla troll som gudfruktigt samlar nektar till Tomtemor utan att gny....Fortsätt å lev i din drömvärld som du blivit matad med...... Genom dumburken å snyftmedia.Tyke
Så du tycker att det är ok om dom mejar ner tex dina barn, bara "tjuven" inte blir skadad?
Så du tycker att det är ok att polisen jagar en bil där ditt barn åker med för att det åker med en idiot som inte stannar?
Nu var det väl inte meningen att någon skulle dö. Eftersom föraren inte stannade så ligger ett stort ansvar på denna person. Att göra polisen ansvarig för någon annans (föraren)handlingar är väl ändå inte helt rätt.
Min svärson jobbar i Räddningstjänsten som brandman.Den dagen dina nära och kära är illa ute kommer du att uppskatta hans jobb.
Polisens insats står inte i proportion till det brott ynglingarna var misstänkta för. Inte ens i närheten... Visst kan man ha svårt att sympatisera med kriminella, men jag har svårt att förstå att nån är nöjd med att två personer dog efter att ha snattat och kört vårdslöst Med samma resonemang borde ni tycka att det hade varit OK om polisen stoppat bilen och skjutit personerna direkt på platsen...
Förstår inte poängen .Var har jag skrivit eller smutskastat räddningstjänsten?I min värld är folk som jobbar för folket/samhället mina hjältar.Ofta underbetalda. Å med taskiga arbetstider å höga krav på sig.Jag förstår inte din koppling? Men kanske ser/hör du något som vi andra dödliga inte känner till?Tyke