0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Alla måste ta ansvar för sina egna handlingar.Annars får vi ett samhälle som vi förtjänar. Alltid lättare å sitta på läktaren.Tyke
Vad skulle polisen ha gjort, tycker du?
Nu bor vi i ett land som säger att man skall bevisa före fälla.Men på er så låter det som att det är ok att ha ihjäl killen som knackar in din ruta?Jag blir rädd, på allvar!
Jag har inte bjudit in personen ifråga som har fräckheten att knacka in min ruta. Anfall är bästa försvar sägs det....... Räknar inte med att polisen kommer å hjälper mig om det skiter sig. Iom att de snart inte vågar lämna polishuset pga alla knäppskallar som ropar på polisbrutalitet så fort de försöker göra sitt jobb. Vi borde införa en "krama din Polis" dag för ett yrke som blir så smutskastat ifrån patrask/journalister/vänsterslödder.. Förtjänar uppskattning å inte bara skit.Tyke
Det går nog inte en dag utan att jag överskrider lagstadgad hastighet, till o från jobbet petar jag in farthållaren ca 5+. Lika ofta kan jag lufsa på i "karavanen". Ibland går det givetvis fortare en kort "rush". Är beroende av körkort i jobbet så jag försöker sköta mig. Skulle jag få fartböter eller annan bot i trafiken så ska jag ta Polisen i hand och tacka honom/ henne för att de gör sitt jobb, det har jag lovat mig själv. Det kan de behöva, för de får nog ta mycket skit från folk som har synpunkter på hur de sköter sitt jobb.