0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om du vrider den till A kommer din kompressor att brinna upp om en huvudsäkring eller en fas av annan anledning skulle ge upp, den återstartar då gång på gång, och skulle en fas vara borta så kommer motorlindningarna att överhettas efter några omstarter.Du skall bara trycka in den blå knappen (eller den röda... ) så skall den gå om allt är OK i övrigt.
Citat från: Rickard skrivet 21 november 2005, 21:15:41Om du vrider den till A kommer din kompressor att brinna upp om en huvudsäkring eller en fas av annan anledning skulle ge upp, den återstartar då gång på gång, och skulle en fas vara borta så kommer motorlindningarna att överhettas efter några omstarter.Du skall bara trycka in den blå knappen (eller den röda... ) så skall den gå om allt är OK i övrigt.Nej å nej... den återstartar endast om man stänger av maskinen å sen slår på den..alltså inte helt utan påverkan..Motorskyddet löser ju oftast för en fas gått och om man vet med sej att man ofta har strul med att en fas lägger ner sej på nätet då kan man sätta den i automatläge för att slippa skruva bort kåporna hela tiden...Man ser oftast lätt om en fas gått på någon klockradio tex... då vet man ju varför vp löst på ms larm...
Citat från: Digital skrivet 21 november 2005, 22:36:18Citat från: Rickard skrivet 21 november 2005, 21:15:41Om du vrider den till A kommer din kompressor att brinna upp om en huvudsäkring eller en fas av annan anledning skulle ge upp, den återstartar då gång på gång, och skulle en fas vara borta så kommer motorlindningarna att överhettas efter några omstarter.Du skall bara trycka in den blå knappen (eller den röda... ) så skall den gå om allt är OK i övrigt.Nej å nej... den återstartar endast om man stänger av maskinen å sen slår på den..alltså inte helt utan påverkan..Motorskyddet löser ju oftast för en fas gått och om man vet med sej att man ofta har strul med att en fas lägger ner sej på nätet då kan man sätta den i automatläge för att slippa skruva bort kåporna hela tiden...Man ser oftast lätt om en fas gått på någon klockradio tex... då vet man ju varför vp löst på ms larm...Tack för det, jag tvekar inte på att du har rätt, men då frågar sig vän av ordning varför de inte står på A vid leverans.Kan det vara för att installatören eller elfirman skall få sig en tusing extra för att åka ut och återställa motorskyddet?
Yes.Och så blir det en tusing till installatören.