0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
efter att läst på falkenbergsenergis sida om mikroprodution..så är det ju inte nettodebiteringutan att dom köper ditt överskott .för 1kr kwh.... står inget där om nettodebitering..där man skickar in sitt eget elöverskott på nätet och för tillbaks det sen när man behöver det...
Köp 3 kw här http://24volt.eu/osc2/catalog/index.php?cPath=1_89 och dunka upp på taket i ca 45 graders vinkel. Upp till 3 kw så krånglar inte ditt elbolag och det kostar inte så mycket att installera. Uräkningarna stämmer aldrig iallfall och ansökan om bidrag kommer inte att gå igenom Lycka till
Hur kommer du fram till 3 kWp? Höftar du bara?
Tänkte för ca 6 månader sedan installera solceller på villan (har 240 watt i Torpet som fungerar toppen) och hittade i eon:s finstilta text på deras hemsida att de rekommenderar max 3 kw vid egen elproduktion. Varför? Troligtvis för att eon ska kunna fortsätta sälja sin el Och det är helt riktigt att det är MINA uträkningar som inte stämmer
Rekommenderar de totalt 3 kWp eller 3 kWp per fas?
jäkligt skönt är det i allafall nu då mina 2 10 kw anläggningar vaknat.ger ca 8 kw i timmen vardera nu. ang netto deb. jag förespråkar att sälja elen för tex 1 kr istället för netto deb.tänk även på att man får betalt för elcertifikat om man ansöker !!
Vad är anledningen till att du inte förespråkar nettodebitering?
anledningen är att jag gillar pengar !! sålänge det finnes bolag som betalar mer för min levererade ström som jag säljer än strömmen jag köper så kan jag inte förespråka netto deb.