0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vill bara göra er uppmärksamma på att det kan vara vanskligt att köra på ekonomiläget.Jag har en IVT490 som installerades 2003 och har gått på ekonomiläget hela tiden.Sedan installation har pumpen fungerat jättebra och har inte krävt någon som helst service förutom dammsugning av filter i mellanåt.För en vecka sedan uppmärksammade jag att kompressorn gick mycket och att frånluften efter VP'en höll ca 14 grader mot normala 4 grader.Dvs pumpen arbetade inte särskilt effektivt.Ringde då till en firma som servar IVT och när jag beskrev felet så frågade de direkt om jag körde VP'en i ekonomiläge.Han sa att, är det problem med kompressorn på IVT 490 så är det i stort sett alltid pga att man har kört VP'en i ekonomiläge.Tydligen klarar inte komressorn av att gå så hårt som den får göra vid ekonomiläge. Annars har det varit en bra VP som bara har gått o gått.Nu är det ett kompressorbyte för 12 000 kr eller en ny VP för ca 35 000 kr som gäller, har inte bestämt mig än
Det är ju bättre att använda kompressorn så mycket som möjligt istället för elpatron fast visst blir livslängden på kompressorn kortare om den går mycket.