0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är mkt i denna värld som är förbjudet.
Mkt bra att denna tavla startats!Jag drar igång en tråd om själva det...alltså hur man gör avancerade jobb på kylmaskiner då jag inte hittat någon samlad tråd om detta någonstans, konstigt nog.OK, vem har inte haft en bil med AC-problem, eller som jag nu, kanske en äldre vp med lite för lite köldmedium och/eller för mkt fukt i?Så om man jobbar med eller byter till typ R135a eller andra tillgängliga köldmedier, exakt vilka prylar behöver man skaffa som ren amatör?Ett besök här ger ju intrycket av att man kan komma undan rätt lindrigt?:http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_ss_i_1_5?url=search-alias%3Dtools&field-keywords=r134a+manifold+gauge+set&sprefix=R134a%2Ctools%2C788Om man skaffar en bra vacuum pump sedan, och köldmedium, filter och andra reservdelar man behöver för objektet ifråga från internet, är det bara att börja läsa på och sätta igång?Vad bör man tänka på och vara noga med, vad ska man akta sig för?Ser fram emot alla kompetenta svar från panelen!
Propan får man däremot leka med men har en mer påtaglig och betydligt varmare direkteffekt om det skiter sig.