0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
effekt du får ut vid -20 är inte så stor att det är ett avgörande skäl. En annan sak att tänka på är ljudet som avges, framförallt vid låga utetemperaturer. Även där kan råd och rön hjälpa dig.
Hej Alla... Först ett tack till Rickard för ett både klokt och nyttigt forum Jag bor i Piteå och ska köpa en ny pump, men vet ej vilket märke samt beteckning som behövs här uppe i Norrland .Jag tycker att man blit snurring av all info och data som man kan utläsa på Infoblad m.m. :,v(Kul med detta fina forum, samt roligt att det e så många som försöker hjälpa en på traven med vad man ev. behöver för modell..Mina funderingar gäller Panasonic's modeller HE12DKE samt CS-12EKEB då HE9DKE ej går att få tag på förrän i slutet på Jan -feb.Sanyo 123 EHN.. är väl också intressant, men sedan jag läst att Sanyo's 123 ev. stannar vid -20gr. tycker jag kanske att man kanske ska skrinlägga dom planerna om det stämmer.Ge mig gärna era synpunkter om val av luftvärmepump, då jag ska ha bestämt mig för vilken pump det blir till början av veckan. studs Mvh /Bengt