0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag hittade den här manualen:www.tahydronics.com/Handlers/FileDownloaderHandler.ashx?path=%2fProductFiles%2fProducts%2fdocuments%2fPDF+instr%2fRadiator+valves%2f300+826-01+Radiett-S_Renovett_MAIN.pdfEn 4mm insexnyckel verkar vara vad du behöver..."Ventilerna är omställbara för 1- och 2-rörssystem.By-pass-kanalen öppnas (1-rörssystem) eller stängs (2-rörssystem) med plugg,vilken manövreras med den inre sexkanten, nyckelvidd 2,5.Förinställning sker med den yttre sexkanten, nyckelvidd 4 mm. Skruva inytterspindeln helt. Därefter öppnas den det antal varv som motsvarar önskadförinställning, dvs procentuell fördelning vid 1-rörsutförande och Kv-värde vid 2-rörsutförande."
Ingen aning... Jag antar att du har testat att banka på ventilhuset med en plasthammare eller mejselskaft varvat med att du trycker piggen i botten med nåt hårt verktyg? Jag hade en hängd ventil i höstas i gästrummet där termostaten har stått på 0 hela sommaren. Det behövdes ganska mycket våld innan den släppte...
Går cirkpumpen? Min gav upp efter 6 år då blev golvet iskallt
Jodå, den går och golvet har yttemp 22 °C och slingans fram och retur 26 och 25 °C.När jag knackade med plasthammaren på termostatens ventilhus så började CPn väsnas. Stängde den och startade den och oljudet borta. Det hörs med mejselskaftet att den går.Deltat på primären är c:a 12 °C nu när VP går, så golvet suger värme, men inte mer än förut trots full öppning på strypventilen.Därför undrar jag fortfarande om det är möjlig att öppna på shunten i pushen? Hur?I instruktionen skrivs bara hur man stänger den för att minska på golvtempen, max ett 1/4 varv medsols från normalläget.