0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har idag en Topcom humidifier 1850 och funderar på att köpa en Jack på erbjudandet jag också, den verkar vettig. Kan man få en ingående recension av den? Vad är bra? Vad är dåligt?_Uruselt_ på min Topcom är att den varnar som ett j*vla brandlarm så grannarna 50 meter bort vaknar för att vattnet är slut och varje gång man trycker på en knapp piper den så man blir döv. Det är också relativt mycket bubblande som gör en vansinnigt kissnödig nattetid. För att ge några exempel på vad jag anser vara problem idag förutom lite för låg dålig effekt.Tillägg: hur är påfyllning? Dräller det massor när man tar loss tanken? Topcomen behöver man nästan ha handduk under tanken när man tar loss.
Jag har inget att klaga på. Kan rekomendera den. Tyst, effektiv och löser sitt jobb. Påfyllningen läcker lite, men inte mycket, när man tar bort och sätter dit behållaren. Att sätta på värmen för att öka effekten innebär dock en högre ljudnivå. Har man den i sovrummet så blir det irriterade högt. Löses genom att inte värma vattnet då man sover. Den absolut sämsta är att det blir ett vitt damm på allting i rummet. Det beror på vad jag förstått att det är en ultraljudsfuktare och dammet kommer från mineraler i vattnet?
Har du sluppit dammet sedan du började köra med vattnet från vpn?
Kommer ihåg att det fanns luftfuktare man hängde på radiatorerna förut finns inte såna nu eller är dom inte bra ?