0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jaa!Den har i varje fall Sanyo twin rotary kompressor, och de levererar nog värme har ja för mig ner mot -15C.Du kan ju Googla den så får du en del läsvärt.
Varför vill du ha just en sån? Jag skulle kolla på Mitsubishi Electric eller Toshiba i första hand. Finns fler bra LL/VP som omnämns här på forumet också och med kända (bra) egenskaper.
Jag tycker en Hitachi SX Premium 25 vore rätt ersättare. innova X120 är nog betydligt billigare än Sanyo 124 som var den dyraste av Sanyo pumparna som Ahlsell hade. Antar på fabrikaten att det är Ahlsell den är köpt ifrån av försäljaren.http://www.kcc.se/products.php?cid=25
Vad är det som fungerar dåligt på din Sanyo 124 ?
Kan ha varit köldmediumbrist i din 124.Har de inte tömt köldmediumet för att kolla mängden?
Ja dom har tömt 2gånger och kollat (olika tillfällen) men det har inte varit fel.
Nu har ju du redan fått din lvp utbytt så detta är ju inte direkt till någon hjälp. Men då "ämnet" ändå kom upp.Jag hade problem med min Frig Oline kort efter installation. Den isade igen väldigt snabbt och avfrostade därför väldigt ofta. Innerfläkten gick aldrig med något annat än lägsta hastighet och utluften från innerdelen låg på ca. 32 C med en inluft om ca. 12C.Installatören hade begränsat med kunskap om detta märke varför vi i felsökningen läste på märklapparna på båe inner och ytterdel för att verifiera rätt mängd köldmedium. De var uppmärkta med 660gr R410A.Efter många vändor, som slutade med att jag tog direktkontakt med den tyska tillverkaren fick vi bekräftat att mängden köldmedium skall vara 1090gr. Det var helt enkelt uppmärkt fel och stod inte heller i manualen att finna rätt svar.Mvh!// Niklas