0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Varför är det omöjligt ?
Men nu var det en upphandling till en kommun dom kanske har jobb åt 5 st elektriker 40 tim i veckan. Deras chef behöver inte jaga andra jobb bilen tar dom naturligtvis betalt för dom tjänar en slant på installations materialet inte alls så omöjligt. Lejde Goodtech för en par år sen tror jag betalade 350 kr tim för 4 tim arbete misstänker att det går att sänka timpriset bra om jag hade jobb 3 år framåt för kanske 5 man.
Är det någon specifik bransch som åsyftas? Annars så vet jag firmor som lejer ut personal för 280kr/tim. Vitt.
Ja, inte konstigt att du inte kan erbjuda lågs priser, då du propsar på att ue skall ta högr betalt, att ha jul och sommarfest och betala bilarna dubbelt.Sedan är det uppenbar att du inte förstår dig på företagande i lite större skala där man kan vilja ha en fast uppdragsbas även om det inte är den bästa förtjänsten. För övrigt skulle en mindre firma också klara sig utmärkt med den debiteringen om man visste att man hade 100% debitering.Jag är sälv egen företagare och har både koncernbola, ab och enskild firma. Jag vet mycket väl hur det är att driva företag och jag vet även att det inte är en livsnödvändighet med julfest eller sommarfest. Men att du tycker det säger väl lite om vsd du anser om nödvändiga kostnader.
Så då väntar vi.Vad säljer du och vad tar du betalt?
Fortsätt vänta, för det är inget du har med att göra och för övrigt irrelevant. Vad är det som gör vvsare eller elektriker så unika att just de skulle vara speciella menar du?