0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har lagt ett rör i plattan. Och sedan så är det påkopplat på närmaste stupränna, allt detta under marken.
Tjo kent...För tillfället så får det rinna ut på gräsmattan....Men blir senare ett tredje alternativ:Har lagt ett rör i plattan.Och sedan så är det påkopplat på närmaste stupränna, allt detta under marken.Laddar upp yterligare en bild där detta syns..
Smart! Jag har idag ett "raster" under min Daikin då vattnet kommer lite hipp som happ utan tråg tycker jag. Det har funkat rätt bra i vinter.Kommer att gjuta ett fundament till den nya kåken, men med lätt invinkling och en ränna i mitten. Har kvar ett markavloppsraster som jag tänkte sätta dit.
Med raster menas nog markränna typ denna från byggmaxhttp://www.byggmax.com/se-sv/byggvaror/gjutning-husgrund/dranering-fuktisolering/markrannor-tillbehor/31101/markranna-1m-gra
Var nere i källaren å kollade på pumpen, den visar att den går på 6A elpatron samtidigt som vp går för full styrka.Normalt....??Trodde att vp skulle klara av att ge all värme till pannan, så den slapp gå på patron.Är bara -2 C ute.Så tycker ju det ska funka ändå...Eller är det jag som är nojig bara...Har förbrukat 100kwh på två dagar, enbart med elpatron...