Hej och god fortsättning!
I höstas köpte jag till fritidshuset en NE9NKE med installation av en på detta forum flitig aktör och annonsör. Allt till stor belåtenhet. Leverans som utlovat. Tålmodigt bemötande. Proffsig installation.
I går var jag ute för att titta till stugan som ligger ute på Ingarö och konstaterade att pumpen icke var i drift. Hur länge den stått vet jag ej. Den gick igång igen utan problem när jag satte på den. Enligt termometern har det inne varit, som kallast, minus 1.5 grader. Inga skador som jag kunde se tack och lov.
Pumpen, som jag har inställd på plus 8 graders funktionen, ska ju gå igång efter strömavbrott (det har varit ett antal det vet jag då jag får sms från Vattenfall vid just strövavbrott och när det är avhjälpt). Det fungerade också då jag i går testade med att stänga av huvudströmbrytaren och sedan sätta på den igen.
Har någon varit med om detta med denna pump tidigare?
Jag skulle ju faktiskt ha kunnat glömma att sätta på pumpen, men jag tvivlar mycket starkt på det, men, osvuret är bäst.
Kan någon också tipsa om ett sätt att övervaka detta. Att man får t ex ett sms när tempen sjunker mot noll i huset?
Tack på förhand!