0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag köpte mitt första hus 1986 för 500 000kr och om jag inte hade betalat av ett smack, så skuldens värde idag varit 254 125kr
... Betala inte in någon pensionsförsäkring så länge du har hemmaboende barn, din pensionsförsäkring är huset..Om ni bara visste hur rätt han hade : men så var han en socialdemokrat och dom kan man ju lita på ...
Inte säkert, inflationen är viktig också.Jag har 400k i lån på en fastighet med värde över 2mille, har aldrig amorterat en spänn och ser inte 400 som ett problem när jag blir pensionär.Dessa pengar jag INTE amorterat för har gått till livskvalitet, och 400k kommer vara väldigt lite om 25 år...
Kan jag dra slutsats att du inte sparar....på bankkonto?
Själv så amorterar jag enligt en plan så att huslånet är borta då jag är 65 år. Skulle jag mot all förmodan ändå ha svårt att få ihop det som pensionär så är det bara att ta nya lån då, med huset som säkerhet är det inga problem.Men jag undviker allt som heter privata pensionsförsäkringar, en liten tanke bara, om man kan spara med skatteavdrag idag så kommer säkert en framtida finansminister säkert hitta på ett sätt att punktbeskatta pensionspengarna då man ska ta ut dom.
Jag har något liknande, amortering så man har betalt av vid 70år.men trenden verkar vara att man skall delbetala huset på 6ggr.Klarna, någon?