0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Snurrar (ladd) cirkpumpen
Ja, det är ju de returtemperaturer som laddventilen talar om att pannan vill ha ,så det som ev behövs är en ngt starkare pump. Det brukar vara så att dragregulatorn bara stryper primärdraget och då är det ingen katastrof. Orkar bara sekundärluften tända rökgaserna så är det ok men om fortfarande tanken skulle vara nere i 20 grader på morgonen, trots garageövertemperaturerna, så återstår att lista ut vart värmen tar vägen.
Hej, nu har jag 1,5tums rör mellan panna och tank, fungerar kanon.Men, vad tycker ni om denna bild? Skall retur från garageslingorna samt retur från husradiatorerna vara kopplade till samma rör??http://imageshack.us/photo/my-images/849/forumbild.jpg/
Man brukar normalt dra returen till botten på acktanken så samma rör är ok
Jo hus returen kyls men garage returen värms jag tror inte det spelar nån roll. Det man ev skulle kunna tänka sig vore att dra husreturen till garagets framledning och på så vis få en riktigt låg retur temp och fin skicktning i acktanken men då gäller det att husreturen alltid är varmare än garage framledningen. Men jag tror att din nuvarande inkoppling är ok.