0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
VPn drar just nu ca 50 kwh per dygn (utetemp ca -3).Men det går ju inte ihop med R&R testet, där den vid -3 med COP 2,4 bör dra max 37,5 kwh vid konstant drift 24 h per dygn. Vad kan diffen12,5 kwh bero på? Hmmm?
Hmm...Jag har ingen separat mätare. Endast huvudmätaren. Men med vetskap om snittförbrukningen på hushållsel och VV-el, så hamnar jag någonstans på 45-50 kwh per dag för VP:n.Vet att det är ett mycket trubbigt sätt att mäta, så det kanske får bli en investering i en separat mätare så småningom. Om jag hittar någon billig. Och någon kompis med elbehörighet....Tre dagar är ju inte så mycket att dra några slutsater av, men man är ju ivrig att veta hur mycket besparingen kommer att bli. Så man sätter ju igång och räknar direkt....
Hur som helst så verkar den totala dagsförbrukning av el (vid ca 0 till -3 grader) just nu vara ca 50 kwh lägre än tidigare års förbrukning. Detta baserat på de senaste tre-fyra dagarnas förbrukning. Tidigare års snitt låg på ca 120 kwh. Idag alltså ca 70 kwh. Dessutom ligger rumstemperaturen idag lite högre!
Obelix hur var det med elläran inte kan väl enheten kwh (watt per timme) omvandlas till watt eller ampere utan tidskonstant --/