0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tjena!Har ett problem med min Thermia.Den startar och går i ca två minuter och kör varmvattnet. Sen när den ska slå över till att värma huset så går den i ca 5-10 sek och sen stannar den. Inga felmeddelanden dyker upp och det står "Värmepump start 15 min".Jag har luftat alla element. Ett av elementen har hängt sig i termostaten så det går ingen värme genom det. Men det ska inte spela någon roll tycker jag. Har även kollat så "växlaren" mellan varmvatten och element fungerar. Rensat smutssilen på returen från elementen.Lite uppgifter som är tagna när pumpen stått still i 5 min:Drift Auto + TillsatsRum bör: 20Rum är: 14Utetemp: -6Värmekurva: 45Framled: 19 (49)Returled: 19 (48)Varmvatten: 45Integral: -660Brine ut: 4Brine in: 4
Hej igen!Idag när jag kom ner i källaren så larmade pumpen för brinepumpen. Startade om systemet men det klickar bara i WILO enheten som sitter på brinepumpen.Cirkulationspumpen till radiatorerna funkar.Kan det vara brinepumpen som har gett upp? Att den stannade hela systemet när växelventilen slår om till radiatorerna och den får jobba mer?Och innetemp stämmer... 14 grader... Men har fått in lite elelement idag så är uppe i 17 grader nu.