0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är du säker på att den är trasig?Du råkar inte ha 10-års försäkring på den?Vad säger hemförsäkringen om en 7 år gammal maskin?Det är kanske fel på GT6 givaren, Det kan ju vara gasbrist men då skulle du haft många LP-stop och läcka. Kan ju också vara exp-ventilen, det finns ju en hel del som kan vara fel som inte kostar 20 papp att fixa.IVT har ju nyligen presenterat en utedel som är anpassad till 490, har inget pris men tror inte den är billigare än en bra L-L, fördelen skulle ju vara att den tar hand om varmvattenproduktionen med.Men det känns inte som att det är riktigt utrett om det är något egentligt fel på din pump. Min är från samma årtal och den gav för dåligt när jag startade upp den, felet var för lite gas, men inte så mycket för lite att den bröt på LP. Jag stoppade i lite mer köldmedia och den har gått bra sedan dess. Kan det möjligen vara samma problem med din? Tycker du att den har fungerat dåligt hela tiden eller kom det plötsligt?Första åtgärd borde vara att ge den lite mer k-media och ev få justerat exp-ventilen samt sniffat den. Det kan en kylgubbe göra ganska snabbt och det behöver inte kosta så mycket.