0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fyrhjulsdrift i all ära Men för att ta sig fram från dig till Bengtsfors så ska det ju inte behövas, ska ju va såpass bra vägunderhåll på vägarna tycker man..Sen är väl du typen som gillar att bröta runt där andra inte kommer fram, bara för att du kan
Har alltid de bästa däcken fram. Nu skiljer det ju inte så mycket i mönsterdjup på mina däck eftersom när jag skiftar däck mellan säsongerna så hamnar de med störst mönsterdjup alltid fram.Vill ju kunna behålla styr/driv/bromsförmågan in i det sista... Kan hålla med experterna såtillvida att de som inte kan hantera en bil vid "besvärligt väglag" skall nog ha de bästa däckena bak. Vi andra sätter givetvis de bästa fram "med Fwd är det värre, får bakvagnen sladd där så är det oftast redan försent att göra nånting då man ligger på gränsen" Du får helt enkelt prova igen. Mvh "vänsterbromsaren"
Håller med om det där med att "stanna hemma om du inte vågar köra när det är vinter", råkar ut för det varje dag på väg till jobbet, folk som kör så sakta att trafiksäkerheten äventyras. Varför då, jo alla omkörningar som jag och andra mer eller mindre tvingas till för att framförvarande knappt har styrfart, och dessutom oförmågan att veta var bilens högersida slutar, dvs kör mitt i vägen med minst en meter kvar till kanten, har sett spår efter många avåkningar redan, och alltid på höger sida i högerkurva därför att mötande bil genat. Ibland önskar jag att jag åkt stridsvagn och bara vägrar flytta på mig för att någon genar! Tycks också finnas en övertro på att dubb är bäst i alla lägen, i snöväder är det bara mönster och gummiblandning som avgör, dubb gör bara nytta vid is. Förvånas ibland då de flesta motorjournalister alltid förordar dubbdäck i alla lägen. Visst hjälper det på is, men vägslitaget med djupa spårbildningar kostar trafiksäkerhet i form av vattenplaning och allvarliga olyckor, MC-åkare speciellt utsatta vid djupa spårbildningar med dödsolyckor som följd.