Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Utbildar mig till Kyl/Värmepumpsmontör, Massa frÃ¥gor :)  (läst 1229 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bobbycar

  • Gäst
bobbycar
Utbildar mig till Kyl/Värmepumpsmontör, Massa frågor :)
« skrivet: 10 december 2012, 19:06:31 »
Hej, första inlägget här och vet ej om det är rätt forum..

Är 30 år och har sedan ca 4 månader pluggat till kyl & värmepumpsmontör, är färdig i Juni 2013. (är studieledig från mitt jobb som montör) Har bara en massa frågor som snurrar i mitt huvud...Efter haft 4 månader av hyfsat tung teori, i princip inget praktiskt arbete än, så har jag verkligen börjat tänka om detta är någonting för mig..Får känslan av att man måste vara en "jäkla grym problemlösare och superintresserad av allt vad kompressorer och luft/luftpumpar är".Är absolut inte oteknisk, men heller inte nån super service man som plockar isär allt vad pumpar/kyl/värme apparater är..

Känner att mitt självförtroende börjar gÃ¥ ner och vet inte om jag kommer klara av att jobba med det när man väl kommer ut pÃ¥ arbetsmarknaden..Hela vÃ¥rkanten kommer det bli mer praktisk utbildning i skolan med uppbyggnad av kylapparater m.m.  Hoppas verkligen det kommer släppa lite dÃ¥ sÃ¥ man mer fÃ¥r en uppfattning vad det verkligen är man hÃ¥ller pÃ¥ och studerar till..

Kanske finns nÃ¥gon här som jobbar som kyl/värmepumpsmontör, tekniker, som kan berätta lite om hur en arbetsdag kan se ut? Mycket problemlösningar?  m.m? Känns ändÃ¥ som man valt rätt utbildning i tiden dÃ¥ det verkar finnas mycket jobb pÃ¥ arbetsmarknaden

Ha de gott!!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!