0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En T-koppling under tanken, innebär det att tankens funktion som lager och att få längre, men färre gångstunder på VP delvis försvinner?
... Men är ännu inte "kompis" med Diplomaten, får hög retur ibland och varför går tillsatsen när kompresson står?
Jag vet om ett fel redan och det är att rad retur till VP kommer från bufferttanken, inte från rad. Tar gärna om emot tips för att "trimma" och jag förstår inte varför tillsatsen är på? Integralen är ju -187 och tillsasten borde väl inte gå på före -660?
Hej, sakta framåt, just nu, vid drift;UTE -2, RUM 20, Fram 53, Retur 46, Integral -186, Brine ut -2, Brine in 1, Kurva 48.För pumpen; A1 60, Hyst 7, Max retur 49.För tillsatsen; A2 600 och hyst 15.Tom jag som nybörjare med bergvärme reagerar över dina siffror. Jag värmer upp 360 m2 på kurva 37. Mitt hus är långt ifrån bra isolerat. Ingen Ftx eller liknande.Däremot har jag 4 st fläktkonvektorer som gjort att jag har kunna sänkt kurvan 2 stegJag vet om ett fel redan och det är att rad retur till VP kommer från bufferttanken, inte från rad. Tar gärna om emot tips för att "trimma" och jag förstår inte varför tillsatsen är på? Integralen är ju -187 och tillsasten borde väl inte gå på före -660?
Stort tack för alla tips! Motionerar radventiler, ser till att allt är öppet osv. Sänker kurvan 1 C per 48 hrs, så får vi se när familjen börjar gnälla. Har ingen innegivare. Vad är måltemp? Och sen har jag kvar att få hit en röris som monterar T-röret. Återkommer.