Min dotter:s Ultimate 5500.
Hur tycker ni att man ska hantera detta, för ca:a 2,5 år sedan byttes utedelen ut pg.a kompressorfel mot garanti, i april så slutade den ge värme. Efter en del tjat kom han som svarade för servicen dit i maj och konstaterade att det var för lite gas varvid han fyllde på. Jag påtalade att detta inte var det rätta sättet att hantera detta på, svar det var det visst om man visste vad man gjorde. Jag påtalade att nåt var ju fel då det saknades gas. Svar att vid tillfället då enheten byttes ut så saknade han behörighet varför han anlitade en annan installatör för detta, kanske hade dom pyst eller också var det för lite från fabriken i vart fall så skulle det i dag vara svårt att bevisa vad som var vad. För några /flera veckor sedan kunde jag vid ett besök hos dottern konstatera att den gav skitdåligt med värme igen varvid samma servicekille kontaktades igen, efter ännu fler om och men kom han dit och konstaterade att gasen pyst igen, jag sa då åt min måg att han skulle se till att gjorde det han skulle och inte bara fylla på igen varvid det visade sig ute enheten som ju var utbytt hade ett läckage som var både oljigt och ärgigt och konstaterade då att det var skrot och inget ansvar från dom. Jag tycker att detta hanteringssätt är rent ut förfärligt dåligt med tanke på att han var certifierad i maj då han bara fyllde utan seriös kontroll. Hur tycker ni man ska hantera ett dyligt förfarande då det ju kan vara mer än dålig service han borde väl ha fått lära sig att det är ett miljöbrott också,, eller
? Finns det nåt bra svar till hjälp hur man hanterar detta ? Tack på förhand.
//alli