0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
@ David RinnanDu är utrustad med något som kallas för "talets gåva", få förunnat, skulle själv vilja vara det De som har denna gåva kan i princip snacka omkull vem som helst om vad som helst i en debatt typ som denna tråd, förutsatt att denne inte möter en likasinnad person, då kan det bli riktigt lååångdragna debatter om i stort sett ingen ting Måste va trögt att bo i en stad som blir så hårt drabbas av dessa oväder gång på gång Särskilt när buss, bilförare och snöröjare gör allt till 100% rätt och det lik förbannat går åt helvete Jag hävdar bestämt att eländet som ni i storatäderna blir drabbade av så fort det fallit snö, oavsett mängd, är en kombination av klåpiga förare (inte alla), dålig snöröjning samt vädret (Och Essingeleden förståss )Sen hoppar jag inte på 08:or nu bara, finns tyvärr alltför många usla förare i detta land Sen att vägunderhållet är under all kritik gör det hela inte bättre...
Har själv bott i Göteborg och skrattat mycket åt göteborgarnas oförmåga att köra i snö, däremot skall man inte glömma att i Göteborg så orsakar stopp i en fil vid ex vis tingstadstunneln köer på flera mil en helt vanlig sommardag efter bara några tiotals minuter, vad tror ni då händer när alla filer snöas igen och trafiken går i halva hastigheten ?
Man måste helt enkelt vara på hugget hela tiden för att det inte skall bli totalstopp då det är så överbelastat med fordon.
Själv är jag på hugget hela tiden. Utom då jag vilar eller sover.Kan inte tänka mig köra bil "vilande"
Det är förjävla dyrt att laga vajerräcken hela tiden pga alla dom som tycker att man kan köra om i andra filen fast det är 1dm snö där.
Jag trivs bra i Göteborgstrafiken, men man får ju inte ha dåliga nerver Man måste helt enkelt vara på hugget hela tiden för att det inte skall bli totalstopp då det är så överbelastat med fordon.I en stad i "norrland" så är det kö vid trafikljuset, efter att det varit grönt en stund så rullar första bilen iväg försiktigt och sedan efter lite övervägande hänger de andra på lungt o fint, i Göteborg så börjar bilen längst bak i kön rulla på dragläget 5s innan det blivit grönt Körde väl 3000mil på ett år i Göteborgstrafik när jag bodde där så att alla som bor i städer kör lite bil stämmer inte heller.