0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men det är ju inte kunskapen om bilkörandet som gjorde att det blev hopplöst i sthlm, det var att plogbilarna inte hann eller ens kunde ploga.Och dom som verkligen ställde till det var faktist lastbilarna/lågtradarna som inte kom upp för backarna och dom hade säkert flera hundra tusen mil bakom ratten, men det var iallafall dom som inte fixade det
Helt rätt, så är det nog..
De som klagar på stockholmarna, bor nå´n annanstans.Jag bor i Närke och när jag nå´n gång måste åka t/f eller i Sth............så måste jag vara helkoncentrerad.Att köra bil där i snöoväder.......vore en mardröm.
Konstig debat detta.Har ingen av er som gnäller på 08:ornas snövana kört bil i Stockholm?Trafiken där är hela tiden en ögonblick från kaos, ett punkterat däck på en långtradare på essingeleden resulterar i kilometerlånga köer och det beror mer på trafikbelastningen än att bilisterna skulle vara sämre än genomsnittet.En ovan bilist i Piteå som fastnar i en driva orsakar ingen kaos, samma bilist som fastnar i stockholm orsakar stopp i timmar