0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Någon som känner till en bra tillverkare av tankar?
Jag skulle vilja ha en 3-fas pump på ca 7kw (eller vad tycker ni är lagom?) dessutom ska jag kunna koppla till en vattenmantlad braskamin samt i framtiden även heatpipes och eventuellt någon frånlufts pump.
Då har jag köpt en Mitsubishi Ecodan HRP100Y (Zubadan utedel) Nominell effekt 11,2 kw ner till -15 och garanterad drift ner till -25. Utedelen är ju mycket imponerande på pappret, hoppas den levererar i verkligheten också.Den här innerdelen är utrustad med solslinga som vad jag förstår går genom både vv-beredaren och radiatorvatten delen.Vad är ett lämpligt sätt att koppla till alternativa värmekällor till tanken?Skulle man kunna koppla en tekniktank mot solslingan i tanken, isåfall hur (pumpar laddomater etc) och sedan ansluta kamin och solslinga till denna? Vågar man koppla kaminen direkt mot solslingan eller blir det på tok för lite volym att elda emot?
Jag skulle rekommendera HeatACC som har ett riktigt monster om du vill ansluta kamin, solvärme, värmepump etc. http://heatacc.com/index.php/produkter/84-ackumulatortankar