Jag är inte så kunnig inom området men ska försöka beskriva mitt problem. Bor i ett Götene-hus från 2006 som är på ca 165 kvm. Jag är andra ägaren så jag har inte full koll på uppvärmningen. Vi har golvvärme på bottenvåningen och radiatorer på ovanvåningen. På ovanvåningen har vi inga problem med värmen, där fungerar det bra. Däremot så är golven väldigt kalla på bottenvåningen. Hur jag än gör så blir det inte mer än ca 19 grader på bottenvåningen och man kan inte känna att det finns golvvärme, i badrummet är det ibland iskallt på golvet.
VP: IVT 495 TWIN
Värmekurva: 5.0
Finjustering: +4
Framledning: 35,8
GT1: 36,0
Ute GT2: 4,9
Tappvarmv. GT3: 50,3
Varmvatten GT3: 49,4
Värmevatten GT3: 36,3
Extern givare: 7,8
Jag anser att värmekurvan är ganska högt uppskruvad tillsammans med finjusteringen, trots detta märker vi ingen skillnad. Jag har provat att justera ventilerna på golvvärmen så att dessa är öppna exakt så mycket som det står i våra papper men ingen skillnad. Jag tycker att returledningarna på golvvärmen är betydligt kallare än framledningarna. Termostaterna i rummen står på max och styrdonen är öppna.
Vad kan jag mer testa? Förslag på firma i Lund-trakten i skåne som eventuellt kan felsöka?
Tacksam för all hjälp!