0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det visar hur rutten hela branchen är. Givetvis finns det inget, rent tekniskt, som hindrar vilken kyltekniker som helst från att granska rördragningen, vakuumsuga och köra igång systemet med fulla garantier. Min lokala rörmokare ville inte installera en Ifö-toalett jag köpt själv eftersom han inte kunde garantera att det inte skulle bli några problem. Självklart skulle det gå bra om jag köpte samma toalett av honom för dubbla priset...Om man inte kan överleva genom att ta betalt för det arbete man utför utan att man alltid måste bättra på marginalerna genom att sälja material med löjliga påslag så är man helt fel ute.
för det första: alla har jävligt mycket nu, så du får acceptera att du får vänta på hjälp då du inte är "prio 1" då firman inte fått sälja pumpen till dig och göra hela montaget.sen så ska inte dina vattenledningsrör vara beroende av en luftvärmepump för att inte frysa sönder, du MÅSTE ha backupvärme som går in om pumpen lägger av, man kan inte enbart förlita sig på någort så känsligt som en LLVP, fullproppad med elektronik.för det tredje, skriv var du bor så kanske någon som kan detta på forumet är villig att hjälpa till.jag har inga problem alls att ta åt mig den typen av jobb, däremot står det tydligt på fakturan vad arbetet avser och att inga som helst materialgarantier lämnas på pumpen, dock lämnar jag 1 års garanti på tätheten i de konor jag själv utför.
jo, men har inte jag sålt pumpen, varför ska jag då lämna garanti på densamma? jag lämnar som sagt garanti på jobbet jag gör, har kunden köpt pumpen från hokuspokus AB, så är det dit han får vända sig om ett kretskort brinner..