0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kanske kondensorn har frusit så den behöver tina upp innan du kan starta upp igen.
Går jag in i start guiden och sätter kontinuerlig drift så knäpper det till i ett relä samt att det låter som om pumpen varvar upp men ingen rörselse i nivåkärlet.Jag tolkar detta som att det inte är något flöde.
Hej,Har installerat en 1145 och gått igenom start guiden.Fick fylla på en del extra i nivåkärlet pga luft i KB-kretsen.Fick larm pga fel fasföljd.Stängde av pumpen medan jag åt lunch för att ha koll på att det inte blev tomt i nivåkärlet.Kastade om faserna - larmet löst.Men nu, inget flöde i KB-kretsen.Kan vara så att flödet slutade innan jag stängde av för lunch eftersom nivån i nivåkärlet då ökade sakta.När man startat pumpen så verkar det som om CP KB startar för den vibrerar lite om man känner på den men inget flöde.CP inställd på kontinuerlig drift.Vad göra?Snurrar CP eftersom den vibrerar, Grundfoss Magna?Hur lufta pumpen eftersom det inte finns någon skruv att ta bort på framsidan? Kompressorn startar men varnar för lågt tryck vilket kan orsakas av för lågt flöde på KB enligt manualen.
Fast trycket ändras ju lite när pumpen startar eller stannar, så nivån brukar väl svaja till lite? Det gör det iaf i kärlet till min 1245:a och manometern svajar till lite på min Stiebel när KB-pumpen startar/stannar.