0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kommer du få korten färdigmonterade alltså?
Behöver du optokopplarna till nåt specifikt? Eller är det - "bra o ha"... S0-utgångarna är väl isolerade..? (trodde jag)Funderat på nå't trådlöst mellan noder o huvudenhet? Blåtand, "ZigBee"... = För dyrt..?Helt klart mera pyssel att få till, och inte lika tillförlitligt.
Ser ut som att du har missat/struntat i avkopplingskondingar till avren, borde du inte ha det?
Kul och se någon som är allert.
Jag håller själv på med något liknande, 3 elmätare och 1wire.I övrigt skall den kunna läsa av lite relä:er, ha några reläutgångar för att styra lite magnetventiler. Den skall kunna styra själv utan hjälp av dator, men all loggad data skickas via etherner till min server här hemma (mysql)Inte riktigt bestämt mig för vilken cpu än, antingen atmega eller pic.Just nu bråkar jag med att min 1-wire grillar upp mina zenerdioder i interfacet från 1-wire till rs232. jag har långa kablar genom huset men begriper ändå inte riktigt varför.//Daniel
Ingen som har funderat på, t ex AVR32, istället så att man kan köra ett 'riktigt' operativsystem med databas och webgränssnitt?