Någon Toshiba ägare som har samma fenomen? Toshiba p1 ras 10. Om jag förstått rätt så ska ju denna pump kunna ha innerfläkten ständigt gående i sitt manuella läge även när rätt temp är uppnådd. Min beter sig så här: Efter att den en stund har gått med lågt effektuttag och kompressorn stannar så stänger den även av innerdelen dvs den går ner i något som servicen kallade micro fläktläge dvs samma låga fläktläge som vid avfrostning, den kan gå i detta läge i allt från en halvtimme till flera timmar- ända tills tempen i huset sjunkit rejält. Men ibland fungerar den med som tänkt med fläkten blåsande i sitt inställda läge i några timmar trots inget effektutag.
Fick det rådet från servicen att vid manuell inställning på 1 samt 2 fläktläge kunde detta ske men min gör detta på alla lägen. Samma gäller om man sänker en grad då går den ganska omgående ner i detta läge. Jag hade helst velat ha inneredelen alltid gående för att flytta runt luften. Servicen har varit här under sommaren eftersom den inte gav riktigt med kyla, bröt hela tiden när den nådde runt 10 grader i utblås temp, inga fel hittades. Den ger bra värme och och jämt frosttäcke och frostar av riktigt. Inga felkoder.
Någon som har några ideer varför den beter sig som den gör eller är det ev så att den ska bete sig på detta vis fast den inte gjorde det första året? Det som är gjort på innerdelen är att högspänningsgeneratorn byttes efter överslagsoljud efter en översvämning pga av dräneringsproblem. Har sett i repmanualen att några givare finns i närheten kan dessa ha skadats? Tacksam för tips