0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Absolut, men det fungerar aldrig längre än 2-3 veckor...Om Sverige ens klarar så länge!!!
Så när grannen blir utan mat/vatten/värme eller av annan orsak behöver hjälp så plockar du fram älgstudsaren. Du är verkligen en råtta.
He he, kul tråd att läsa Jag tro att skulle vi bli helt utan ström så det blev kris i landet på ett vis som gjorde att man fick frysa i husen och svårt för att laga mat så får man nog tillfälle att se vilka som är ens riktiga kompisar oxå Människan är född ond, det ligger i oss, vi lär våra barn att va goda samt att vi är den mest egoistiska varelsen i universum så när det väl gått så lång att människan fryser och hungrar, då är nog inte ett bra gevär helt onödigt nej...Kolla bara i New York eefter stormen, plundring och stöld var ett stort hot bara för det...Sen att vi ska behöva hamna i den sitsen ligger nog långt bort
Nu kom du in och sabbade ett pågående krig....
Nej du skulle naturligtvis inte skjuta någon, men du tror att de andra i tråden skulle göra det?
men den bästa taktiken skulle antagligen vara att ligga lågt och inte visa öppet att man kanske har förberett sig bättre än andra...
Någon mer som har följt serien "Doomsday Preppers" som går på National Geograpic?http://channel.nationalgeographic.com/channel/doomsday-preppers/I stort sett alla de har träffat har en hel vapenarsenal till förfogande, just för att kunna försvara sig. Men så är det ju USA också... Jag skulle aldrig tveka på att försvara min familj, men den bästa taktiken skulle antagligen vara att ligga lågt och inte visa öppet att man kanske har förberett sig bättre än andra...
Tur man har bosatt sig ute i skogen utan grannar som kan se hur varmt och skönt vi har det medan dom fryser ihjäl.
Jag skulle ju lätt kunna sno ett elverk av nån om det skulle hindra mitt barn från att frysa Om det är kris och dommedagen ändå är nära
Nu kom du in och sabbade ett pågående krig.... Jag tycker det är märkligt hur vissa funderar, man utgår från sig själv hur länge man klara sig och sen när jag upplyser dom om att dom måste ha en älgstudsare för att kunna leva i sig skyddade värld..Då vänder dom på steken och försöker få MIG att vara den elake som skulle skjuta folk när det var dom egoisterna som satt och skrev hur länge dom skulle klara sig SJÄLVA..