0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det där ser ut som typiska självsvängningar i systemet, börja med att öppna shunten till golvvärmen så att CZ ensam får "bestämma".Testa även Mickes tips om att ändra till radiator-reglering, golvvärmeregleringen kan i sig ge upphov till självsvängningar.Sen är som sagt inte tempgivarna nån exakt vetenskap, vill du ha lite svalare inne så ställ ner börvärdet lite till.
Det går ju inte att ställa lägre än jag har det nu nämligen, dvs 19.5 grader...
Vad menar du egentligen?Menar du att det blir för kallt om du sätter ett lägre värde så kan jag kanske hålla med. Menar du istället att det inte går så stämmer det inte med min CE50:a. Jag brukar sätta börvärdet till 15 grader på sommaren så att pannan garanterat bara producerar varmvatten.Det är ju bara att trycka upprepade gånger på '-' så minskar värdet eller?mvh
MaxTemp Cirk.vatten Parameter saknar funktion. 70.0 °C 70.0 °C
Trägolvets yttemperatur För att inte springor i trägolvet ska bli för stora eller golvbräderna deformeras får yttemperaturen inte vara för hög. Det ger begränsningar för effektstorleken hos golvvärmesystemet och hur golvet kan övertäckas av mattor o.d. Trägolvens yttemperatur får inte överstiga 27 °C. Det kan i vissa fall, när värmebehovet är stort, innebära att golvvärmen måste kompletteras med andra värmekällor. Detta eftersom all värme som behövs för att värma inomhusluften inte kan tillåtas passera genom trägolvet.