Jag har nyligen fått en FD35 installerad.
Har läst instruktionsboken, men blir ändå inte riktigt klok.
Om jag ställer maskinen i läge heat, kopplar ur i-see-funktionen , ställer in tvåans fläkthastighet och att vingarna ska peka 45 grader ned mot golvet så reagerar maskinen på detta enbart när den sätter in, vilket kan dröja. Är det varmare än vad jag har ställt in pekar fläktvingarna rakt fram och det susar bara svagt från maskinen. Sedan när maskinen går in reagerar den på vilken fläkthastighet jag valt. Då "lyder" den även min inställning på fläktvingarna ned mot golvet. Så fort rätt temp uppnåtts går maskinen in i tomgångsmode. Fläkten tystnar, vingarna höjs och pekar rakt fram. Ska maskinen bete sig på det viset?
Sliter den inte väldigt på maskinen att den ska hålla på att sänka och höja vingarna så fort termostaten slår av/på?'
Kan man inte ha vingarna inställda på att peka snett ned/45 grader som default? För tillfället går pumpen in i cirka 5 minuter, sen står den 15 minuter på tomgång osv...
På min Panasonic som jag har på undervåningen tror jag att det är möjligt att ställa fläktvingarnas vinkel oberoende av om pumpen "jobbar", sen stannar de där...