0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vilken dimension skall man ha på köldbärarrören mellan VPn och fläkttkonvektorn och vad blir det för slutdimension efter att man isolerat rören? Funderar på rördragningen och undrar om man kan dra rören bakom inbyggnadsugn (ca 8cm)? Är det risk att man smälter isoleringen på rören med ugnen? Det är en modern ugn med ventilering.
Dimensionen på rören borde stå i installationsmanualen för din konvektor eller? ( Ta samma som på KB-systemet annars).
Vilken manual? Vilken konvektor? Innan jag köper någon konvektor så tittar jag på hur man kan få upp rören till vinden på ett snyggt sätt, annars behöver jag ju ingen konvektor.I ugns-manualen står ju hur stort avståndet skall vara till skåpstommarna. Men det kan ju hända att armaflexen på rören är känsligare för värme än spånskivorna i stommen, vad vet jag?
Citat från: Carl N skrivet 11 november 2005, 07:41:44Dimensionen på rören borde stå i installationsmanualen för din konvektor eller? ( Ta samma som på KB-systemet annars).Vilken manual? Vilken konvektor? Innan jag köper någon konvektor så tittar jag på hur man kan få upp rören till vinden på ett snyggt sätt, annars behöver jag ju ingen konvektor.I ugns-manualen står ju hur stort avståndet skall vara till skåpstommarna. Men det kan ju hända att armaflexen på rören är känsligare för värme än spånskivorna i stommen, vad vet jag?