0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Så nu har en annan firma varit och titta på pumpen, då den andra firman som jag köpte den av slutade att svara när jag frågade om garantier.Denna firma såg att gasen var svart (burnout), vilket skulle indikera att kompressorn var eller börjar bli trasig.Åtgärd ?
Nu är det väl något EU direktiv tror jag som säger att det ska vara 5 års materialgaranti på kompressorn om jag är rätt informerad men det gör inte åtgärden av din skada någon glädje direkt.Kostnaden för att byta kompressor och få ute respektive innerdel rengjorda från förmodat skräp är inte motiverat.Låter som om en skadeanmälan till ditt försäkringsbolag är nästa steg att gå.
Har nu kollat upp det här med garantier. Ikea pumparna såldes enbart med 2års totalgaranti ingen 5årig kompressor garanti (där av att de var billiga).
Skitsnack, alla panasonics pumpar har haft en kompressorgaranti på 5 år vid all fackmannamässig installation, detta gällde även för ikeapumparna. Däremot kan det skilja på totalgarantin mellan 2-5 år och där totalgarantin för ikeapumparna var 2 år.