0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Med en ny regering 2014 så lär det bli fart på solcellsmontagen i Sverige.
Ang. nettodebitering från GBG's energi,Jag får ett avtal från dom som gäller ett år i taget, som innebär att jag kommer att "lagra" min produktion, dvs. det jag producerar på sommaren använder jag på vintern, men jagfår aldrig ut några pengar utan det kommer att stå som en kredit på mina fakturor. Men i mitt fall kommer jag förmodligen använda energin ganska jämt upp, då jag bor i ett nytt husmed fjärrvärme, så det blir min hushållsel jag kommer köra solceller på. Märker jag att jag får ett större överskott så blir det väl till att försöka byta till Telje energi......Har just beställt en Volta anläggning med 30st Mono paneler med svart ram, två Volta inverters på 3kW, PMU samt allt vad som behövs för att montera..... Så nu slipper jag köpa Porsche ;-D
Nja, Jag har platt tak, så min placering är inte optimal, så jag har svårt att tänka mig att jag för ut över 6000kW från anläggningen, i värsta fallfår man väl börja tvätta och diska lite oftare, låta datorn/TV gå dygnet runt.......
Men jag kommer att vara den grönaste killen på gatan, då kanske grannarna kan se mellan fingrarna med min SUV och Porsche i garaget ;-D