0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
TjoFör det första, fel av mig, pumpen heter 2020-8 med ett chip där det ser ut som det är programversion 1.04Kompressorstarter: 11243Kompressordriftstid: 10055Tillskott: 2976Angående effekten så står det att Consumed power ska vara 2.4kW, enligt vattenfalls energywatch så drar den vid drift idag ca 4kW./Roine
Hehe, såklart förstår jag att den kan bli nöjd, men i det här fallet är den "nöjd" även fast vattnet i kretsen ligger nere på 25 grader som ett exempel.Jag har samtliga värden som visas i displayen på pumpen i ett sånt fall, när vattnet i kretsen ligger på 26 grader och pumpen inte "vill" starta.Vattenfalls elmätare hoppar upp (inte upp till) ca 4kW när pumpen hoppar igång, och motsvarande såklart så sjunker det momentana värdet med 4kW när den stänger av. Och det datat jag fått ut från vattenfalls mätare (energywatch historien) stämmer 100% överens med elräkningen (tyvärr =) ).Som jag skrev tidigare så har det alltså fungerat bra tidigare, men i höstas så gick helt plötsligt elförbrukningen i huset upp (ca 6000kW beräknat på ett år gick det upp), och det enda jag kan komma på som kan påverka var ju värmepumpen. Steg 1 var att stänga av tillskottsvärmen manuellt helt för att se om det var så att den krävde tillskott allt för ofta, och detta hjälpte inte utan det fortsatte dra mycket. Så mitt problem med förbrukningen är alltså nåt som kommit helt plötsligt./Roine