Hej alla!
Jag har letat i forumet, men inte hittat det jag söker. Om det finns ett svar böjer jag mig fram o ber om ursäkt för min dåliga sökning. Men jag behöver lite tips som kan hjälpa mig till en varmare tillvaro.
Tyckte det var kallt i huset, och eftersom elementen var iskalla gick jag ned till min VP för att se om det var något fel.
Efter lite koll i manualen och tryckande på menyn ser jag att 1. utetempen står 36,6 grader samt 2. att köldbärare har en STOR diff. In 17,8, ut 89,2! Det måste vara fel!. I manualen står det att det kan diffa 2-5 grader.
Utetempen är helt åt skogen.När jag jämförde med termometern ute så visade den 8,1 grader.
Jag tänkte att tempgivaren ute, av någon konstig anledning gått sönder. Men den påverkar väl inte köldbärartempen?
I forumet här har jag läst att en del är oroliga för att det diffar 5-10 grader, därför blir jag lite orolig när det diffar 71,4 grader i min panna
Finns det någon som kan tänka sig ha en aning om vad felet kan vara? Givare, kretskort eller något annat väldigt svårt och dyrt?
Tacksam för svar.
Knipo